WeekendWarriors

Első próbálkozás és első kudarc

2018. július 08. 10:58 - WeekendWarrior

Július első hétvégéjére elég sok tekerést terveztem, amit szerettem volna összekötni a TomTom Runner 2 órám térkép funkciójának tesztelésével. Már lassan egy éve megvan az óra, ám eddig a térkép funkciót nem igazán használtam rajta. A Runner 2 nem tud rendes térképet kezelni, hanem kizárólag az útvonalat jelzi a számodra nyilakkal. Pont úgy, ahogy a lenti képen látszik.

Még péntek délután terveztem egy útvonalat magamnak a merretekerjek.hu-n és reméltem, hogy boldogulni fogok a térkép olvasással. Azzal sajnos nem számoltam, hogy esetlegesen olyan útvonalat sikerült terveznem, aminek egy jelentős része kerékpárral teljesíthetetlen. Pedig sikerült.

A túra kezdőpontjának a Fenyőgyöngyét adtam meg, ahonnan az Árpád-kilátóhoz tekertem fel. Ezt a szakaszt jól ismerem, többször tekertem már rajta biztos voltam abban, hogyha valami baj lenne az órán lévő térképpel akkor is oda találok.

map1.PNG

Sajnos a Runner 2 nem tud úgy térképet kezelni, hogy menet közben térsz rá az általad feltöltött gpx file-ra. Lényegében teljesen meghülyült, amikor a Fenyőgyöngyénél bekapcsoltam a térkép funkciót. A megoldás az volt, hogy az Árpád kilátónál megállítottam a mérést, és indítottam egy újat a térképpel. Itt az óra a beépített gps-nek köszönhetően egyből felismerte, hogy hol vagyok és mutatta az irányt. A problémák pont ekkor kezdődtek...

Ugyanis a térképen létező ösvényt a valóságban már vissza vette a természet. Teljesen be volt nőve gazzal, gyalogosan is lehetetlen lett volna végigmenni rajta, kerékpárral meg pláne. Itt elég sok időt eltöltöttem, mivel először azt hittem, hogy az óra nem mutatja megfelelően az útvonalat. De rá kellett jönnöm, hogy sajnos az út már nem járható. A lenti képen sárgával jelöltem a járhatatlan ösvényt:

map2.PNG

A valóságban pedig így néz ki a szakasz (a képek akciókamerával készült videóból kerültek kivágásra, a minőségük ezért ilyen):

screenshot_2018-07-08_09_15_08.png

screenshot_2018-07-08_09_53_11.png

Szerencsére innen viszonylag egyszerűen vissza tudtam menni az Árpád-kilátóhoz, ahonnan már zökkenőmentesen eljutottam a Határnyergig. Ezt a szakaszt ismételten sárgával jelöltem a térképen:

map3.PNG

Szerintem ez egy viszonylag egyszerű ám élvezetes szakasz, azonban ügyelni kell a túrázókra. Mivel széles az út, szerencsére egyszerűen kikerülhetőek az arra járók.

Hatrányereg után jött a túra mászósabb része, ami nagy részben teljesíthető volt. Előfordult egyszer, hogy le kellett szállnom és tolnom kellett felfelé a bringát, de ez inkább a kondíciómnak köszönhető. Aki jobb kondiban van és van lendülete is, szerintem meg tudja csinálni a mászásokat. Itt is sárgával jelöltem a térképen a megtett utat:

map4.PNG

A problémák igazán a fenti térképen is látható 19-es pontnál kezdődtek. Itt a térkép egy szép piros kerékpáros ikont is feltüntetett, e-miatt nem is gondoltam arra, hogy problémás lenne. Pedig az volt.

Ez egy igen meredek és masszívan sziklás rész. Felfelé teljességgel lehetetlen tekerni, bizonyos részeken tolni sem tudtam a bringát, hanem cipeltem felfelé. Ezen a szakaszon jó 10 percen keresztül vonszoltam a kerékpárt, egészen a siklóernyős starhelyig.

map5.PNG

Onnan egyébként kimondottan szép a kilátás.

Innen lefele jött egy köves, meredek rész, ami teljes mértékben teljesíthető volt bringával. Akinek össztelós gépe van az valószínűleg itt jobban is meg tudja engedni.

map6.PNG

A problémák itt kezdődtek újra, ugyanis felfelé sikerült betervezni egy Down Hill pályát. Ami egy arra tervezett bringával lefelé valószínűleg nagyon élvezetes, ám felfele egy merev farúval már kevésbé. Itt egyébként egy kis tábla jelzi is, hogy vigyázz kerékpáros jöhetnek lefele, így nem is próbáltam meg itt felmenni. Egy párhuzamos ösvényen (a lenti térképen sárgával látszik) kellett feltolnom a bringát majdnem a Hármas Határ-hegy tetejéig.

map7.PNG

Miután felértem a kilátóhoz már nagyon elment a kedvem a sok tolástól. Eléggé kudarcként éltem meg az eltévedést, illetve a nehezen járható ösvényeket. Innen már nem is variáltam semmit és egy frissítés után lecsapattam a HHH-ról. Ezt az útvonalat is jól ismerem, levezetésnek tökéletes volt.

map8.PNG

Konklúzió: jobban meg kell nézni, hogy milyen útvonalat tervezel és számítani kell fennakadásokra, illetve bökkenőkre. Nagyjából másfél-két óra alatt teljesítettem az egész túrát, ami 22-23 km-re jött ki (oda-vissza úttal). Pontos adatot sajnos nehéz mondani, mivel sokat kellett játszanom az órával.

Akit esetleg érdekel a térkép az ITT láthatja egyben. A fenti ismertető fényében én senkinek nem ajánlom a letöltését, vagy kipróbálását.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://weekendwarriors.blog.hu/api/trackback/id/tr3414100085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása